4021461402 |
Co-formació sobre com acompanyar l'alumnat a la sexualitat |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
31/3/2022 - 8/6/2022 (10 hores) de h a h |
|
ESC Pau Casals |
|
c. Salvador Badia, 6-12 (Vacarisses)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es tracta d’una activitat formativa que forma part d’un projecte més ampli que treballa l’educació afectivosexual amb tota la comunitat educativa.
L’activitat es desenvolupa a partir de metodologies participatives inspirades en la Investigació-Acció-Participativa, mitjançant les quals les persones destinatàries passen de ser l'objecte de l'acció educativa a convertir-se en agents de canvi incidint en el seu propi centre educatiu, al mateix temps que es possibilita adaptar el contingut de la intervenció a les necessitats i interessos de cada claustre. Aquesta metodologia promou la generació d'espais de diàleg al voltant de la salut sexual, afectiva i reproductiva, per tal de poder compartir dubtes i bones pràctiques, posar en discussió imaginaris socials i pràctiques educatives, i generar reflexions que permeten la co-construcció de el coneixement de manera col·lectiva.
L’activitat consisteix en:
- En primer lloc, es realitza un petit diagnòstic participatiu, on el professorat detecta les seves necessitats en matèria d'educació afectivosexual i les del seu centre.
- En segon lloc, s’efectua una formació partint d'aquestes necessitats, on s’ofereixen eines i recursos per acompanyar als infants a la sexualitat.
- Finalment, es dissenyen unes línies prioritàries d'actuació en educació afectivosexual a implementar durant el curs, durant el qual es farà un seguiment i acompanyament del professorat.
|
| |
Objectius |
- Analitzar la situació actual de l’educació afectivosexual dins el centre educatiu.
- Dotar d'eines, estratègies i recursos al professorat per poder treballar l’educació afectivosexual a l’aula.
- Abordar la sexualitat de manera integral, per tal que fomenti l'equitat de gènere, el respecte a la diversitat, la prevenció i el plaer.
- Reflexionar envers l'acompanyament del professorat en el desenvolupament d'una sexualitat integral, plena i satisfactòria dels infants.
- Disseny d’unes línies prioritàries d'actuació en educació afectivosexual que contribueixin a la implementació d’aquesta dins el currículum educatiu del centre.
|
| |
Continguts |
A través de la metodologia de caire participatiu s’adaptaran els continguts dissenyats a les necessitats i nivells específics del propi centre.
1. Aproximació conceptual: sistemes de sexe/gènere, sexualitat, identitat, expressió i orientació sexual
2. Construcció social i històrica de la sexualitat
3. Construcció social de la infància i l'adolescència
4. La mirada antropològica a la sexualitat amb les comunitats educatives
4.1. Famílies, què (no) expliquen?
4.2. Professionals de l'educació: entre la transformació i la (re)producció de pràctiques educatives equitatives
4.3. Infants, què en saben?
5. Sexualitat i infància: família o escola?
6. Eines i recursos per parlar de sexualitat amb els infant
|
| |
Formador/a |
Bruna Alvarez, Estel Malgosa, Martí Torra
|
| |
Avaluació |
. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
. Aprofitament i transferència a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
. Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
. Valoració positiva de les tasques d'aula recollides.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|